/Files/photogallery/unnamed-3.png

Основи організації інклюзивної освіти

Сучасний дошкільний навчальний заклад відкритий для всіх дітей. Включення дітей з особливими потребами в освітній процес дошкільного навчального закладу змінює передусім установки педагогів на розуміння особливостей розвитку дітей та врахування їхніх особливих потреб та потенційних можливостей розвитку в навчально - виховній роботі. Особливості дітей із порушеннями психофізичного розвитку неможливо нівелювати, тому потрібно змінювати організацію освітнього процесу в групі задля вирішення завдань навчання, виховання і розвитку всіх дітей в групі.

З метою забезпечення цілісного входження дитини з особливими потребами в загальноосвітній простір, що відповідатиме її потребам і можливостям, в сучасному дошкільному навчальному закладі передбачена така форма організації освіти, як інклюзивна. Інклюзивна освіта означає створення умов для отримання, засвоєння і використання знань, умінь і навичок дітьми з особливими освітніми потребами в різних видах діяльності разом з усіма однолітками групи. Тому загальною метою дошкільного навчального закладу з інклюзивною освітою є забезпечення умов для спільного виховання і вчання дітей з різними психофізичними особливостями розвитку. Завданнями такого закладу є:

- створення комфортного простору для всіх дітей;

- створення інклюзивного розвивального середовища, яке сприяє гармонійному розвитку особистості особливої дитини;

- формування толерантного товариства дітей, батьків, персоналу дошкільного навчального закладу;

- створення у навчальному закладі педагогічної системи, центрованої на потребах дитини та сім’ї.

Принципи організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в групах з інклюзивною формою навчання:

- індивідуалізації та диференціації;

- єдності сенсорного (безпосередній чуттєвий досвід дитини як основа розвитку), мовленнєвого (формування різних видів мовленнєвої компетенції), лінгвістичного (засвоєння мовних засобів), комунікативного (включення дітей у різні форми спілкування) розвитку;

- підтримки самостійної активності дитини;

- міждисциплінарного підходу (освіта дитини з психофізичним рушенням вимагає комплексного, міждисциплінарного підходу до визначення впровадження методів і засобів її виховання, навчання і розвитку);

- варіативності в організації процесів навчання і виховання;

- активного включення в освітній процес всіх його учасників: дітей, батьків і фахівців;

- партнерської взаємодії з родиною, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами (організація такої взаємодії передбачає зустрічі з батьками, бесіди, консультації, інформаційну підтримку, складання індивідуальної програми розвитку з урахуванням запитів сім’ї, залучення батьків до корекційно- розвивальної роботи, організацію зустрічей з фахівцями тощо)є

У ЗДО "Ромашка" працюють: три інклюзивні групи для дітей з освітніми потребами.Роботу з дітками проводять асистенти вихователів : Романяк Олена Володимирівна, Пех Тетяна Миронівна, Мандрик Христина Тадеївна. Відповідають за:

1. Соціально - педагогічний супровід дітей з ООП;

2. Проводять навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи;

3. Співпрацюють з командою індивідуального супроводу дітей з ООП;

4. Ведуть спостереження за дітьми з ООП;

5. Знають та розуміють потреби дітей з ООП.

Головний принцип інклюзії: "Рівні можливості для кожного".

Сенсом нашого життя і професії є діти. Вони повинні бути щасливими і здоровими. Інклюзивна освіта-це перспектива нова. Хоч різні можливості - рівні права. Кожна дитина - цілий світ. Освіта, повага і рівність для всіх!

/Files/images/anime-linii-93.gif

Кiлькiсть переглядiв: 72