Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/mova.jpg

I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ .

1.1. Заклад дошкільної освіти «Ромашка» міста Рудки, Самбірського району, Львівської області створений на підставі рішення Рудківської міської ради народних депутатів №145 від 14 грудня 1979 року є державним закладом, заснованим на комунальній власності Рудківської міської ради у відповідності до Закону України від 23 березня 1996 року «Про освіту».

1.2. Юридична адреса закладу дошкільної освіти:

81440

Львівська область;

Самбірський район;

місто Рудки;

вул. Лісна, 2;

тел. 45 – 466

1.3. Засновником закладу освіти міста Рудки є Рудківська міська рада, Самбірського району, Львівської області, яка здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально – технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

1.4. Дошкільний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305 (далі Положення), конвенцією ООН «Про права дитини» іншими нормативно – правовими актами та власним Статутом.

1.5. Заклад дошкільної освіти міста Рудки є юридичною особою з дня його державної реєстрації, має печатку, штамп встановленого зразка, має право відкривати реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства для здійснення фінансово – господарської діяльності .

1.6. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді, оздоровленні дітей, створенні умов для їх фізичного розумового і духовного розвитку.

1.7. Діяльність закладу освіти направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

- збереження та зміцнення фізичного та психологічного здоров’я дітей;

- формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; набуття нею соціального досвіду, надання кваліфікаційної допомоги в корекції розвитку мовлення дитини, вивчення іноземної мови за бажанням батьків, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

1.8. Заклад освіти самостійно приймає рішення та здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним статутом.

1.9. Заклад освіти несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:

- реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»;

- забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;

- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально – технічної бази.

1.10. Взаємовідносини між дошкільним закладом з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.11. Заклад дошкільної освіти може функціонувати як:

- дитячий садок, коли в ньому перебувають діти від трьох до шести років;

- ясла – садок, коли в ньому перебувають діти від двох до шести років;

- при необхідності і потребі батьків може змінювати свій тип, профіль повністю або частково (окремі групи).

1.12. Заклад дошкільної освіти має право здійснювати обробку персональних даних, що містяться в зареєстрованих базах даних з метою забезпечення реалізації трудових відносин, відносин у сфері управління людськими ресурсами, зокрема, кадровим потенціалом адміністративно – правових відносин, відносин у сфері бухгалтерського обліку, у сфері економічних, фінансових послуг та страхування, відносин у сфері охорони здоров’я, освіти та інших відповідно до чинного законодавства України.

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ.

2.1. Заклад освіти має загальну площу 2992,3 м. кв., площу групових кімнат 1389 м. кв., розрахований на 320 місць.

2.2. Групи комплектуються за віковими ознаками.

2.3. В дошкільному закладі функціонує 12 груп загального розвитку.

2.4. Дошкільний заклад має групи з денним перебуванням, може мати групи з короткотривалим (до 4 годин перебування, в т. ч. прогулянкові) 10,5 режимом перебування дітей, можуть відкриватися групи компенсуючого чи сімейного напрямів.

2.5. Кількість дітей в групах повинна становити:

1. група раннього віку (ясельного) – від 1 до 2 років – 10 – 12 дітей;

2. перша молодша (ясельна) група – від 2 до 3 років – до 15 дітей;

3. дошкільні групи: друга молодша група – від 3 до 4 років – 20 дітей.

4. середня група – від 4 до 5 років – до 20 дітей;

5. старша група – від 5 до 6 років – до 20 дітей;

6. різновікова група від 3 до 6 років – до 15 дітей;

7. прогулянкова дошкільна група – до 10 дітей;

8. з короткотривалим перебуванням – до 10дітей;

9. в оздоровчий період – до 10 дітей.

2.6. Для зарахування дитини в дошкільний заклад необхідно пред’явити:

- заява батьків;

- свідоцтво про народження дитини;

- загальний медичний огляд із заключенням педіатра ( сімейного лікаря) про фізичний стан дитини та групу здоров’я;

- форма №063/о «Карта профілактичних щеплень»;

- довідку від лікаря – педіатра чи сімейного лікаря, яка засвідчує той факт, що дитина здорова і може знаходитись у колективі;

- якщо не було проведено щеплень потрібно довідку ЛКК ( від головного лікаря).

2.7. За дитиною зберігається місце в дошкільному закладі державної та комунальної форм власності: у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).

2.8.Відрахування дітей з дошкільного закладу може здійснюватись:

1. за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

2. на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини;

3. що виключає можливість її дальшого перебування в дошкільному закладі цього типу;

4. при невиконанні батьківської угоди, якщо така угода існує;

5. коли дитина не відвідує дошкільний заклад без поважних причин більше місяця;

6. у разі несплати без поважних причин батьками, або особами , які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.

2.9. Адміністрація дошкільного закладу зобов’язана письмово повідомити батьків про відрахування дитини за 10 днів наперед.

2.10. Заклад дошкільної освіти може здійснювати соціально – педагогічний патронат сім’ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які з інших причин не відвідують дошкільного навчального закладу та надання консультаційної допомоги сім’ї.

2.11. Діти, які перебувають в дошкільному закладі короткотривалий час чи під соціально - педагогічним патронатом, беруться на облік у закладі дошкільної освіти.

III. РЕЖИМ РОБОТИ.

3.1. Дошкільний заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем протягом 10,5 год. Вихідні дні: субота, неділя, святкові тощо.

3.2. Щоденний графік роботи дошкільного закладу: 8.00 – 18.30 год.

3.3. Режим роботи дошкільного закладу встановлюється відповідно до потреб батьків:

- 12 – ти годинний,

- 10,5 годинний,

- 10 – ти годинний,

- 9 – ти годинний.

В різних групах режим може бути різний. Можуть бути короткотривалі групи від 3 до 9 годин.

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ.

4.1. Навчальний рік у закладі освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) у закладі освіти проводиться оздоровлення дітей.

4.2. Навчальний дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану , який складається на навчальний рік та період оздоровлення.

4.3. План роботи державного та комунального навчального закладу схвалюється педагогічною радою, затверджується керівником дошкільного закладу і погоджується із відділом освіти, молоді та спорту Рудківської міської ради.

4.4. План роботи дошкільного закладу на оздоровчий період погоджується з Самбірським районним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області.

4.5. У дошкільному закладі визначена українська мова навчання і виховання дітей.

4.6. Навчально – виховний процес у дошкільному закладі здійснюється за програмами «Українське дошкілля», «Впевнений старт», «Я у світі».

4.7. Дошкільний заклад організовує освітній процес за такими пріоритетними напрямами: художньо – естетичний, фізкультурно – оздоровчий, музичний, гуманітарний, правовий тощо.

4.8. Заклад дошкільної освіти має право надавати додаткові освітні послуги: вивчення іноземної мови, вивчення хореографії, розвитку художньої творчості.

4.9. Умови надання послуг складаються на підставі угоди (платні або безоплатні).

V. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО – ПРАВОВОГО ПРОЦЕСУ.

5.1. Постачання продуктів харчування і продовольчої сировини здійснюється відповідно укладеної угоди між дошкільним закладом і організацією, що має відповідні документи, які відповідають вимогам санітарно – гігієнічних правил і дають право на проведення торгової діяльності у сфері громадського харчування.

5.2. Відповідно до чинних нормативно – правових документів у дошкільному закладі встановлено трьохразове харчування.

5.3. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання термінів реалізації продуктів покладається на старшу медсестру, завгоспа та директора дошкільного закладу.

VI. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ.

6.1. Медичне обслуговування дітей в дошкільному закладі здійснюється медсестрою, яка числиться в штаті дошкільного закладу та лікарем Комунального некомерційного підприємства Самбірського районного центру первинної медико – санітарної допомоги, амбулаторією загальної практики сімейної медицини м. Рудки.

6.2. Медсестра та лікар здійснюють лікувально – профілактичні заходи, в т. ч. проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартування, дотримання санітарно – гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування.

6.3. Заклад освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально – профілактичних заходів.

VII. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ.

7.1. Учасниками навчально – виховного процесу у закладі дошкільної освіти є:

- діти дошкільного віку;

- директор;

- вихователь - методист;

- вихователі;

- практичний психолог;

- логопед;

- помічники вихователів, няні;

- батьки або особи, які їх замінюють,

- фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти.

7.2. За успіхи у роботі встановлюються такі форми матеріального та морального заохочення:

- державні нагороди, звання;

- грамоти;

- подяки та інші види морального та матеріального заохочення відповідно до чинного законодавства України.

7.3.Права дитини у сфері дошкільної освіти:

- безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку виховання і навчання;

- захист від будь – якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;

- захисту від будь – якої форми експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також фізичного та психічного насильства, приниження її гідності;

- здоровий спосіб життя.

7.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;

- звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

- брати участь в покращенні організації навчально – виховного процесу та зміцненні матеріально – технічної бази закладу;

- відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг;

- захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді.

Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

- своєчасно вносити плату за харчування дитини в дошкільному закладі у встановленому порядку;

- своєчасно повідомляти дошкільний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;

- слідкувати за станом здоров’я дитини;

- інші права, що не суперечать законодавству України.

7.5.На посаду педагогічного працівника дошкільного закладу приймається особа, яка має відповідну вищу педагогічну освіту, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний та психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.

7.6. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників закладу дошкільної освіти», іншими нормативно – правовими актами, прийнятими відповідно до них.

7.7. Педагогічні працівники мають право:

- на вільний вибір педагогічно доцільних форм , методів і засобів роботи з дітьми;

- брати участь у роботі органів самоврядування закладу;

- на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах, тощо;

- проводити в установленому порядку науково – дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

- вносити пропозиції щодо покращення роботи закладу;

- на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- на захист професійної честі та власної гідності;

- інші права, що не суперечать законодавству України.

7.8. Педагогічні працівники зобов’язані:

- виконувати Статут, Правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

- дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі поважати гідність дитини та її батьків;

- забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь – яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психічного насильства;

- брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах, пов’язаних із підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;

- виконувати накази та розпорядження керівництва;

- інші права, що не суперечать законодавству України.

7.9. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до дошкільного закладу директором закладу.

7.10. Працівники дошкільного закладу несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я дитини згідно із законодавством.

7.11. Працівники дошкільного закладу у відповідності до статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять періодичні безоплатні медичні огляди два рази в рік у Комунальному некомерційному підприємстві Самбірського районного центру первинної медико – санітарної допомоги, амбулаторії загальної практики сімейної медицини м. Рудки.

7.12. Педагогічні працівники дошкільного закладу підлягають атестації, яка здійснюється, як правило 1 раз на 5 років, відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

7.13.Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку дошкільного закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

VIII. УПРАЛІННЯ ДОШКІЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ.

8.1. Управління дошкільним закладом здійснюється відділом освіти, молоді та спорту Рудківської міської ради, Самбірського району, Львівської області, який організовує навчально – методичне та педагогічне забезпечення дошкільного закладу, координує питання навчання і виховання дітей та здійснює контроль за дотриманням вимог передбачених Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту».

8.2. Безпосереднє керівництво роботою дошкільного закладу здійснює його директор, який призначається та звільняється з посади відділом освіти, молоді та спорту Рудківської міської ради, Самбірського району, Львівської області.

Керівник закладу дошкільної освіти:

- відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечує рівень дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

- здійснює керівництво і контроль за діяльністю дошкільного закладу;

- діє від імені закладу, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами дошкільного закладу і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально – технічної бази закладу;

- приймає та звільнення на роботу працівників дошкільного закладу;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;

- затверджує штатний розклад за погодженням із засновником дошкільного закладу;

- контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;

- затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;

- забезпечує дотримання санітарно – гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;

- контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей, їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;

- підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно – експериментальну роботу педагогів;

- організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;

- щороку звітує про навчально – виховну, методичну, економічну і фінансово – господарську діяльність дошкільного навчального закладу на загальних зборах колективу та батьків або осіб, які їх замінюють.

- створює сприятливі умови для здійснення навчально – виховного процесу в дошкільному закладі, виконує інші функції, що не суперечать чинному законодавству та цьому Статуту.

8.3. Постійно діючий колегіальний орган в дошкільному закладі – педагогічна рада.

До складу педагогічної ради входять: керівник, вихователь-методист, педагогічні працівники, медичні працівники і ін. спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів. Запрошеним із правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники загально – освітніх навчальних закладів, батьки або особи, які їх замінюють.

Головою педагогічної ради є директор дошкільного закладу.

Педагогічна рада закладу:

- розглядає питання навчально – виховного процесу в дошкільному закладі та приймає відповідні рішення;

- організує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки, передового педагогічного досвіду;

- приймає рішення з інших питань професійної діяльності педагогічних працівників. Робота педагогічної ради планується відповідно до потреб дошкільного закладу. Кількість засідань педагогічної ради становить 4 на рік.

8.4. Органом громадського самоврядування дошкільного закладу є загальні збори колективу дошкільного закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік. Рішення загальних зборів приймається більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори:

- обирають раду дошкільного закладу, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;

- заслуховують звіт керівника закладу, голови ради дошкільного закладу з питань статутної діяльності закладу, дають оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;

- розглядають питання навчально – виховної, методичної та фінансово – господарської діяльності дошкільного закладу;

- затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку дошкільного закладу.

8.5. У період між загальними зборами діє рада дошкільного закладу (у малокомплектних закладах функції ради можуть виконувати загальні збори).Кількість засідань ради визначається за потребою.

Засідання ради дошкільного закладу є правомірним, якщо в ньому в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники дошкільного закладу, батьки, засновники, спонсори та ін.).

Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання покращення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально – технічної бази, поповнення і використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально – виховного процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків.

8.6. У дошкільному закладі може діяти піклувальна рада – орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи дошкільного закладу.

Піклувальна рада (у складі 5 осіб ) створюється за рішенням загальних зборів або ради дошкільного закладу. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах дошкільного закладу і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю не менше ніж чотири рази на рік.

Основними завданнями піклувальної ради є:

- співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на покращення умов утримання дітей у дошкільному закладі;

- сприяння зміцненню матеріально – технічної, культурно – спортивної, корекційно – відновлюваної, лікувально – оздоровчої бази дошкільного закладу;

- сприяння залученню додаткових джерел фінансування дошкільного закладу;

- сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я учасників навчально – виховного процесу; організація дозвілля та оздоровлення дітей , та працівників дошкільного закладу;

- стимулювання творчої праці педагогічних працівників;

- всебічне зміцнення зв’язків між родинами дітей та дошкільним закладом;

- сприяння соціально – правовому захисту учасників навчально – виховного процесу.

IX. МАЙНО ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ.

9.1. Відповідно до рішення Рудківської міської ради народних депутатів № 145 від 14 грудня 1979р. дошкільному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, спортивні та ігрові майданчики.

9.2. Майно дошкільного закладу становлять основні та оборотні фонди, інші матеріальні цінності, вартість яких відображається в балансі дошкільного закладу, відділу фінансів, обліку та звітності Рудківської міської ради.

9.3. Рішенням, Рудківської міської ради народних депутатів № 145 від 14 грудня 1979 р. дошкільному закладу виділено земельну ділянку площею 1,423 га.

X. ФІНАНСОВО – ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ.

10.1. Джерелом фінансування дошкільного закладу є кошти:

- державного та місцевого бюджету ;

- батьків або осіб, які їх замінюють;

- добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб;

- інші надходження не заборонені чинним законодавством (добровільні грошові внески, матеріальні цінності одержанні від підприємств, установ, організацій, окремих громадян).

10.2. Дошкільний заклад за погодженням із засновником має право:

придбати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;

- отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб;

- здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним особам для впровадження освітньої діяльності згідно із законодавством.

10.3. Статистична звітність № 85 – К про діяльність дошкільного закладу здійснюється відповідно до законодавства.

9.4. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в дошкільному закладі визначається законодавством, нормативно – правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковуються дошкільні заклади.

10.5. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік здійснюється відділом фінансів, обліку та звітності Рудківської міської ради.

XI. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ.

11.1. Основною формою контролю за діяльністю дошкільного закладу є атестація, що проводиться один раз на 10 років у порядку встановленому Міністрів освіти і науки України.

11.2. Контроль за дотриманням дошкільним закладом державних вимог щодо змісту, рівня й обсягу виконання здійснюється місцевими органами виконавчої влади та відділом освіти, молоді та спорту Рудківської міської ради, Самбірського району, Львівської області.

11.3. Створення, реорганізація чи ліквідація дошкільного закладу здійснюються відповідно до чинного законодавства.

Кiлькiсть переглядiв: 48